Tuesday, July 26, 2011

Bye Bye Amy....

They tried to make me go to rehab but I said 'no, no, no'
Yes I've been black but when I come back you'll know know know
I ain't got the time and if my daddy thinks I'm fine
He's tried to make me go to rehab but I won't go go go

I'd rather be at home with ray

I ain't got seventy days
Cause there's nothing
There's nothing you can teach me
That I can't learn from Mr Hathaway

I didn't get a lot in class

But I know it don't come in a shot glass.......

SHOCK!!!
Yup, beberapa hari lalu, tepatnya pas lagi asik leyeh2 browsing di komputer kantor, saya baca twit dari news of the world yang mengabarkan kepergian seorang penyanyi muda yang relatively speaking, sangat talented (dibuktikan dengan pengakuan dari Grammy), seorang AMY WINEHOUSE.....

Saya belum menggali lebih detail lagi saat itu, maklum, saya memakai fasilitas komputer di kantor dan sangat tidak profesional (dan etis) kalo saya mengenak-enakkan diri browsing hal yang tidak work-related.
Akhirnya saya milih nongkrongin tipi malam selanjutnya dengan berita terpercaya dari stasiun infotainment dan gosip internasional terkemuka yang hanya mengusung single alphabet saja.... *anda taulaah yang saya maksud!
Yang membuat saya terlebih shock dan sangat sedih adalah fakta yang disampaikan sang pembawa acara kalau jenasah Ms.Winehouse ditemukan sudah dingin dan have been death for hours when her bodyguard found her.......
it was very devastated.
To think that she died alone without no one knows....

Saya tidak mau overlooking the fact that she died of drugs abuse (baca: OD)..... karena regardless that fact, she is just a human being after all, and it's sad to think that she has no one to turn to for help....and end up dying...alone.
Fakta, kita meninggal sendirian. tidak membawa siapa-siapa.....dan hal ini sudah saya sadari saat saya mendevelop perasaan iba kepada Ms. Winehouse. But still......

Seluruh dunia menyayangkan kepergiannya yang so soon and sudden, but....is there a sign that we miss??? Cuplikan lirik lagu "Rehab" di atas menjadi reminder, mungkin buat kita. apakah itu adalah cry for help seorang Amy Winehouse kaah?
Ironic, isn't it???
oooo........ Ya sudah.... mungkin memang haruslah begini.
Kalau saya punya pikiran gini: "all artist...brilliant ones are tortured souls..... they live from their pain and grief...... and shoot to stardom too soon..... and end too soon..."
Anda setuju?
Banyak contohnya, Kurt Cobain, Michael Jackson, Marylin Monroe, James Dean..... need I say more?

all I can say is.... I hope you found peace finally, Amy....

No comments:

Post a Comment